De pagina die u probeert te bereiken is niet (meer) beschikbaar

Wij helpen u graag. Wat wilt u weten?

Vul uw vraag in en er wordt automatisch voor u gezocht in vraag & antwoord.

  • Geen items gevonden
  • Aanbieders

  • Algemeen

    • E-mails worden altijd verstuurd vanaf het e-mailadres helpdesk@meedoeninlingewaard.nl.
    • U kunt alleen uw contactgegevens en uw wachtwoord wijzigen. Dit kunt u doen via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account”.
    • Onze helpdesk is via e-mail (vragen@meedoeninlingewaard.nl) chat-functie en telefoonnummer 033 30 35 466 bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 – 12.00 en 13.00 – 17.00 uur.
    • Commerciële en niet-commerciële organisaties in de gemeente Lingewaard kunnen zich aanmelden via de aanmeldpagina. Uw aanmelding wordt door de gemeente in behandeling genomen. Na goedkeuring ontvangt u uw inloggegevens via het opgegeven e-mailadres. Als uw aanvraag wordt afgewezen ontvangt u daarvan ook een e-mail met de reden van afwijzing.
    • Nee, dat is in verband met de privacywetgeving niet mogelijk. Dit is uitsluitend mogelijk via vragen@meedoeninlingewaard.nl.
  • Aanvragen

    • De gemeente Lingewaard probeert uw aanmelding binnen 3 werkweken te beoordelen.
    • U kunt uw organisatie aanmelden via de aanmeldpagina. Na het versturen van de aanmelding zal de gemeente deze in behandeling nemen. U ontvangt altijd per e-mail een bevestiging met inloggegevens of een afwijzing met reden van afwijzing.
    • Meedoen in Lingewaard heeft het bestelproces volledig geautomatiseerd. Een onderdeel daarvan is de maandelijkse uitbetaling van bestellingen. Uw organisatie ontvangt iedere maand de omzet automatisch op het opgegeven IBAN-rekeningnummer. Zonder dit IBAN-rekeningnummer kunnen we uw omzet dus niet uitbetalen.
    • Dit is in sommige gevallen mogelijk, neem hiervoor contact op met vragen@meedoeninlingewaard.nl.
    • Niet-commerciële organisaties hoeven geen korting te geven op hun prijzen. Om er voor te zorgen dat Meedoen in Lingewaard een succes blijft, dragen commerciële partijen 15% bij over de maandelijkse omzet. Dit wordt automatisch in mindering gebracht.
    • Een btw-nummer is niet verplicht om in te voeren. Heeft u geen btw-nummer, dan hoeft u dit dus niet op te geven. Is uw organisatie wel btw-plichtig, dan moet u het btw-nummer altijd invullen voor een goede verwerking van uw omzet. Zonder btw-nummer kunt u uitsluitend producten met een btw-tarief van 0% aanbieden.
  • Inloggen

    • U kunt op de volgende manier inloggen: Stap 1: Klik op ‘Inloggen’ bovenaan in de website. Stap 2: Log in met de inloggegevens die u per e-mail ontvangen heeft. U kunt ook inloggen met de directe inloglink die u heeft ontvangen.
    • Dit is een link waarmee u meteen kunt inloggen als u hierop klikt. U heeft dan geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig.
    • U kunt inloggen met een directe inloglink. Ga naar https://meedoeninlingewaard.nl/mijn-account/inloglink-aanvragen/ om een nieuwe inloglink aan te vragen. Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account” een nieuw wachtwoord instellen. Weet u uw oude wachtwoord niet meer, neem dan contact op met vragen@meedoeninlingewaard.nl voor nieuwe inloggevens.
    • Zodra uw aanmelding is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen in Lingewaard. In die e-mail staat de gebruikersnaam en het wachtwoord waarmee u kunt inloggen. U kunt ook altijd inloggen met de directe inloglink.
  • Aanbod beheren

    • Om producten toe te kunnen voegen moet u eerst een goedgekeurd aanbieders-account hebben. Als u dit heeft, kunt u inloggen en via “Mijn account” naar het onderdeel “Productbeheer” gaan. Daar kunt u nieuwe producten toevoegen.
    • Ja, u heeft de mogelijkheid om producten gedurende het jaar te wijzigen, te verwijderen en toe te voegen. Houd er rekening mee dat u verkochte producten altijd dient uit te geven, ook als u het product inmiddels heeft verwijderd uit het aanbod.
    • U kunt maximaal 20 producten publiceren. Als u dit limiet bereikt heeft kunt u nog wel producten aanmaken, maar niet meer plaatsen. U moet dan eerst een ander product op concept zetten.
    • Als u een product wijzigt moet u deze altijd voor publicatie aanbieden bij de helpdesk.
    • Hoewel bestellingen van Meedoen in Lingewaard standaard afgehaald worden, kunt u per product aangeven of het product verzonden kan worden. De deelnemer kan dan kiezen of hij het product laat verzenden of dat hij het bij u ophaalt.
    • Een aankoopnotitie wordt direct na aankoop van het product aan de deelnemer getoond en staat op het afhaalbewijs. Een aankoopnotitie kan bijvoorbeeld zijn: “Om uw lidmaatschap te verwerken ontvangen we graag aanvullende gegevens. U kunt contact met ons opnemen via telefoonnummer 0123-12345678 of info@mijnbedrijf.nl”.
    • Wanneer u een nieuw product toevoegt, kunt u deze eerst als concept opslaan. Dan is het product nog niet zichtbaar en kunt u op een later moment de informatie aanvullen. De andere status is “wachten op toelating”. Daarmee dient u het product in ter controle. Als het product wordt goedgekeurd, is deze zichtbaar voor deelnemers.
    • In tegenstelling tot wat veel ondernemers denken, moet u wel btw berekenen over de verzendkosten. Het btw-tarief wordt normaal gesproken bepaald door het btw-tarief van de producten die u verzendt. De belastingdienst doet dit om te voorkomen dat u producten voor een lagere prijs aanbiedt en de verzendkosten verhoogt aangezien deze dan btw vrij zijn. In deze webwinkel houden we standaard rekening met het hoogste btw-tarief van 21%. Houd hier dus rekening mee, bij het bepalen van de verzendkosten. U geeft deze inclusief btw op.
    • De productprijzen die u invoert bij het aanmaken van producten zijn inclusief btw. Het btw-tarief voert u los van de productprijs in. U bent zelf verantwoordelijk voor de eventuele btw-afdracht. In de webwinkel worden de producten in “punten” weergegeven. Hiervoor geldt dat € 1 een waarde heeft van 2 punten. Het systeem rekent dit automatisch voor u om.
    • Producten in Nederland zijn belast met 0%, 9% of 21% btw. Om uw omzet en uitbetaling ervan correct te verwerken, moeten we per product van u weten met welk btw-tarief het product belast is.
  • Bestellingen

    • Bestellingen bij Meedoen in Lingewaard worden automatisch afgeboekt, dit hoeft u dus zelf niet te doen.
    • In verband met de privacywetgeving kunnen wij geen persoonsgegevens verstrekken. Deze staan daarom ook niet op de bestelbevestiging. U kunt de deelnemer wel verzoeken om contact op te nemen na het plaatsen van de bestelling. Dat kunt u doen door een tekst in de aankoopnotitie te plaatsen. De deelnemer ziet de aankoopnotitie op het afhaalbewijs. U kunt bijvoorbeeld de volgende tekst opnemen: “Bedankt voor uw bestelling! Om uw bestelling verder af te handelen hebben wij uw gegevens nodig. Stuur uw [gewenste gegevens] naar [contactgegevens].”
    • Nee, bestellingen kunnen niet geannuleerd worden.
    • U ontvangt van iedere bestelling een bestelbevestiging via uw e-mailadres. Bovendien kunt u de bestellingen bekijken via “Mijn account”. Op de bestelbevestiging staat het bestelnummer, de gebruikerscode en de afhaalcode. Deze moet overeenkomen met het afhaalbewijs dat de deelnemer u geeft. Kan de deelnemer geen afhaalbewijs tonen, geef de producten dan niet mee.
    • Al uw bestellingen zijn te bekijken via “Mijn account”.
    • Deelnemers kunnen bestellen tot en met 15 december 2024. Deelnemers kunnen afhalen tot en met 22 december 2024.
    • U kunt iedere bestelling voorbereiden, maar let erop dat een afhaalbewijs geldig is tot en met 22 december 2024 en deze dus niet altijd direct wordt opgehaald. De deelnemer ontvangt een afhaalbewijs met daarop de details van de bestelling. Deze moet getoond worden wanneer het product wordt opgehaald. Controleer dit dus altijd goed voor uitgifte.
    • De deelnemers kunnen hun bestelling vanaf 5 dagen na het bestellen bij u ophalen. Ze kunnen hun bestelling tot uiterlijk 22 december 2024 ophalen. Daarna vervallen de punten en het afhaalbewijs.
  • Afhalen

    • Afhaalbewijs

      De deelnemer komt met het afhaalbewijs bij u. Dit afhaalbewijs mag uitgeprint zijn, maar de deelnemer kan deze ook digitaal aan u tonen op bijvoorbeeld een telefoon of tablet. Op dit afhaalbewijs staat een bestelnummer, besteldatum en een gebruikers- en afhaalcode. Deze heeft u nodig voor de controle.

      Controleer of de bestelling en het afhaalbewijs gelijk zijn

      1. Komt het bestelnummer overeen met de bestelling?
      2. Komt de besteldatum overeen?
      3. Komt de gebruikerscode overeen?

      U kunt de bestelling uitgeven, neem de afhaalcode van het afhaalbewijs over op uw bestelling als bewijs dat deze uitgegeven is.

      Tip: Neem een geprint afhaalbewijs altijd in en niet deze vast aan het bestelbewijs. Wanneer deze alleen digitaal getoond wordt, schrijf dan de afhaalcode over op het bestelbewijs. Zo voorkomt u dat u een bestelling twee keer uitgeeft.

    • Ja dat kan. Controleer altijd of de gebruikersnaam, afhaalcode en het bestelnummer overeenkomen met de gegevens op uw besteloverzicht. U bent zelf verantwoordelijk voor een correcte uitgifte van producten.
    • Dit mag u zelf bepalen. U kunt per product opgeven hoeveel verzendkosten u wilt berekenen.
    • Om dubbele uitgiftes te voorkomen kunt u het afhaalbewijs in uw eigen administratie bewaren. Het is verstandig om de afhaalbewijzen minimaal één kalenderjaar te bewaren.
  • Uitbetalingen

    • Meedoen in Lingewaard maakt iedere maand een factuur van uw omzet. Deze facturen kunt u bekijken via uw account onder het onderdeel “facturen”.
    • De gemeente Lingewaard betaalt maandelijks uit op basis van afgenomen producten. De uitbetaling vindt dus plaats op nacalculatie en betreft de omzet van de voorgaande maand. Het bedrag wordt op de eerste maandag van de opvolgende maand bijgeschreven door Met Gezond Boerenverstand onder vermelding van het verkoopfactuurnummer. Let op! Indien uw bedrijfsgegevens, in uw account, niet compleet zijn ingevuld, kunnen wij niet uitbetalen. Zorg dus dat uw KvK-nummer, btw-nummer (indien van toepassing) en uw IBAN-rekeningnummer correct zijn ingevuld.
    • U ontvangt maandelijks een factuur van uw behaalde omzet. U kunt de factuur gebruiken voor uw eigen administratie. Meedoen in Lingewaard betaalt de behaalde omzet op de eerste maandag van de opvolgende maand aan u uit. Let op: U bent zelf verantwoordelijk voor een correct IBAN-rekeningnummer. U hoeft zelf dus geen factuur meer te sturen.
    • Meedoen in Lingewaard stelt maandelijks een gespecificeerde factuur op. Op die factuur staat de omzet per product, inclusief de btw-specificatie die u aan het product heeft gekoppeld. Bent u een commerciële aanbieder? Dan is de 15% bijdrage op de factuur in mindering gebracht. Bent u als winkelier aangesloten bij een winkeliersvereniging, dan is uw aanbiedersbijdrage 10%. Verenigingen en stichtingen betalen geen aanbiedersbijdrage. U kunt de factuur gebruiken voor uw eigen administratie. Meedoen in Lingewaard betaalt de behaalde omzet op de eerste maandag van de opvolgende maand aan u uit. Let op: U bent zelf verantwoordelijk voor een correct IBAN-rekeningnummer, KvK-nummer en eventueel btw-nummer.
  • Deelnemers

  • Algemeen

    • Zwemdiploma A

      Kinderen van 4 tot en met 17 jaar die nog niet zijn gestart met zwemles A, kunnen gebruik maken van de regeling: Zwemdiploma A (zwemles met diplomagarantie). Dit is inclusief inschrijfgeld, eenmaal per week zwemles en diplomazwemmen.

      De zwembaden die hieraan meedoen zijn zwembad Laco Sportcentrum in Bemmel (Van Nispenlaan 2, 6681 CZ Bemmel) en Optisport zwembad Jottem in Huissen (Van Voorsterstraat 19A, 6852 LT Huissen). De regeling Zwemdiploma A wordt volledig vergoed door de gemeente Lingewaard. Als u deze regeling aanvraagt, wordt dit niet in mindering gebracht op de punten van uw kind.

      Zwemdiploma B en C

      Is uw kind al in bezit van zwemdiploma A en wilt u uw hem/haar opgeven voor zwemles B of C? Uw bestelling voor zwemles B of C wordt wel in mindering gebracht op de punten van uw kind.
    • Als u een toekenning heeft gehad, dan wordt de Meedoenregeling voor volwassenen automatisch verwerkt. In de eerste week van de opvolgende maand zal deze uitbetaald worden. Bewaart u uw afschrift of factuur nog wel voor het komende half jaar, mocht de gemeente hier eventueel nog vragen over hebben, nemen zij contact met u op. Heeft u kinderen, dan kan het kindpakket meteen besteed worden in de webwinkel.
    • U kunt uw gegevens aanpassen via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account”. Indien u uw adres of IBAN rekeningnummer wilt wijzigen, kunt u een e-mail sturen naar onze klantenservice.
    • Als u langer dan 3 jaar een laag inkomen heeft, kunt u in aanmerking komen voor de zogenoemde individuele inkomenstoeslag. Een laag inkomen is een inkomen dat niet hoger is dan 110% van de geldende bijstandsnorm. Andere voorwaarden zijn: u bent tussen de 21 en 65 jaar, geen student én u hebt in de toekomst vrijwel geen kans meer op betaald werk. Ook de individuele inkomenstoeslag kent de vermogensgrens. Dat is het bedrag dat u maximaal aan vermogen mag hebben. Vermogen is voor ons het saldo van uw bezittingen minus uw schulden. Voorbeelden van bezittingen zijn: contant geld, tegoeden op bank- en spaarrekeningen, auto’s, motoren, caravans, huizen, deposito’s, aandelen, obligaties, opties en de afkoopwaarde van koopsom- of levensverzekeringspolissen. De inkomenstoeslag kan eens per 12 maanden worden aangevraagd.

      Wat moet u doen?

      Denkt u voor deze regeling in aanmerking te komen neem dan contact op met een medewerker van het loket Werk & Inkomen. Op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur te bereiken via 026-3260111 (kies optie 2).
    • Voor sommige kosten kunt u aan de gemeente een bijdrage vragen. Het gaat om kosten die noodzakelijk zijn en waarvoor u door bijzondere omstandigheden niet heeft kunnen sparen. Deze bijdrage heet bijzondere bijstand.

      Wanneer kan ik bijzondere bijstand krijgen?

      U kunt bijzondere bijstand krijgen wanneer:
      • U een laag inkomen en weinig vermogen heeft;
      • De kosten waarvoor u bijzondere bijstand aanvraagt noodzakelijk zijn;
      • De kosten waarvoor u bijzondere bijstand aanvraagt bijzonder zijn. U krijgt bijvoorbeeld geen bijzondere bijstand voor kosten zoals boodschappen of huur.
      • De kosten waarvoor u bijzondere bijstand aanvraagt niet op een andere manier aan u kunnen worden vergoed, bijvoorbeeld een (aanvullende) verzekering.
      • De kosten waarvoor u bijzondere bijstand aanvraagt zijn gemaakt in Nederland.
      • U woont in de gemeente Lingewaard.
      U moet de bijzondere bijstand op tijd aanvragen. U kunt geen bijzondere bijstand krijgen voor kosten die u al betaald heeft.

      Zorgkosten

      U krijgt in principe geen bijzondere bijstand voor medische kosten. In ieder geval niet voor kosten die niet noodzakelijk zijn en die door een aanvullende verzekering worden vergoed. Voor sommige medische kosten of eigen bijdragen voor zorg is wel bijzondere bijstand mogelijk. Het beste kunt u voordat u een aanvraag indient even contact opnemen met het KCC. Het KCC is te bereiken van maandag tot en met vrijdag 08:30 tot 17:00 uur op het telefoonnummer (026) 326 01 11, of kijk op www.lingewaard.nl om het algemeen contactformulier in te vullen. Meer informatie vindt u hier: https://meedoeninlingewaard.nl/regelingen/bijzondere-regelingen/.
    • 1 punt is gelijk aan € 0,50.
    • U kunt bij uw aanvraag direct uw partner en kinderen aanmelden. Daarmee krijgt u een familieaccount en kunt u na goedkeuring van de aanvraag gebruik maken van Meedoen in Lingewaard.
    • Deze verzekering vergoedt veel meer medische kosten dan andere zorgverzekeringen. Bijvoorbeeld een extra vergoeding voor uw bril, tandartskosten en eigen bijdrage Wmo maatwerkvoorzieningen. De premie voor deze zorgverzekering is voordelig, omdat de verzekeraar een korting geeft en de gemeente een deel van de premie betaalt.

      Kom ik in aanmerking?

      U komt in aanmerking voor deze zorgverzekering, als uw inkomen niet hoger is dan 110% van de netto bijstandsnorm en u niet te veel vermogen heeft. Het gaat hier om de bijstandsnorm exclusief vakantietoeslag. Meer informatie vindt u hier: https://meedoeninlingewaard.nl/regelingen/collectieve-zorgverzekering/.

      Aanmelden

      Ga naar www.gezondverzekerd.nl/lingewaard. Kies een pakket en vul uw gegevens in.
    • Het aantal punten dat de kinderen krijgen is 600 punten per kind. 600 punten staat gelijk aan € 300.
    • Met uw toestemming mochten wij uw contactgegevens bewaren en gebruiken om u uit te nodigen voor Meedoen in Lingewaard 2024. Helaas mogen we niet zomaar álle gegevens bewaren en moet u bij het indienen van een aanvraag opnieuw enkele gegevens doorgeven.
    • Nee, het is niet mogelijk om de punten over te dragen.
    • E-mails worden altijd verstuurd vanaf het e-mailadres helpdesk@meedoeninlingewaard.nl.
    • Heeft u geen werk en te weinig geld om van te leven? Dan kunt u bij Loket Werk & Inkomen een (aanvullende) bijstandsuitkering aanvragen. Het is belangrijk dat u zo snel mogelijk (weer) aan het werk gaat en zo een inkomen krijgt. Daarom begeleidt de gemeente mensen bij het zoeken naar werk. Bijvoorbeeld door hulp bij het zoeken van vacatures, stageplaatsen of (sollicitatie)trainingen. Kunt u niet meer werken? En heeft u geen inkomsten en ook geen recht op een uitkering van UWV? Dan kunt u ook bijstand aanvragen. Misschien komt u zelfs in aanmerking voor extra financiële steun. De gemeente Lingewaard kent een aantal regelingen waar u wellicht gebruik van kunt maken. Meer informatie vindt u hier: https://www.lingewaard.nl/bijstand-uitkering.
    • Wanneer de gezinssituatie is veranderd (bijvoorbeeld een echtscheiding), kunt u het beste ons even een e-mail sturen met daarin de situatie uitgelegd. Dan zullen we samen met u kijken hoe we u kunnen helpen met uw account.
    • Nee, dit is helaas niet mogelijk. Om een gezinslid toe te voegen, is een BSN nummer nodig. Baby’s die nog niet geboren zijn, hebben nog geen BSN nummer.
    • Hier vindt u de inkomens- en vermogensgrenzen om in aanmerking te komen voor Meedoen in Lingewaard. Verdient u minder dan de bedragen in de tabel? Dan komt u in aanmerking.
    • Nee, dit is helaas niet mogelijk. Punten zijn geldig tot en met 15 december 2024.
    • Aanmelden schuldhulpverlening

      Via de website van PLANgroep kunt u zich aanmelden voor schuldhulpverlening. Dit doet u door het contactformulier in te vullen. Na aanmelding neemt de schuldhulpverlener contact met u op.

      Dreigt voor u huisuitzetting of afsluiting van energie of water?

      Bel 06 83 89 33 19 of mail naar lingewaard@plangroep.nl. In een crisissituatie biedt PLANgroep binnen 48 uur hulp. Ga naar de website van PLANgroep https://www.plangroeponline.nl/lingewaard/.

      Bent u ondernemer?

      Neem dan rechtstreeks telefonisch contact op met Zuidweg & Partners op 035 53 853 50.
    • U kunt hier alle aanbieders zien: https://meedoeninlingewaard.nl/deelnemende-aanbieders/ Als u bent ingelogd, kunt u via deze lijst ook gelijk naar de producten van de betreffende aanbieder gaan.
    • Onze helpdesk is bereikbaar via e-mail (vragen@meedoeninlingewaard.nl) en chat op werkdagen tussen 9.00 – 12.00 en 13.00 – 17.00 uur.
    • Als uw IBAN-rekeningnummer niet klopt kunt u een e-mail sturen naar vragen@meedoeninlingewaard.nl met hierin de volgende informatie:
      • geboortedatum
      • postcode
      • huisnummer
      • oude IBAN-rekeningnummer
      • nieuwe IBAN-rekeningnummer
      Wij zullen uw IBAN-rekeningnummer dan aanpassen.
  • Aanvragen

    • Normbedragen Meedoen in Lingewaard per 1 januari 2024
      100%120%Vermogensgrenzen
      Alleenstaande van 21 jaar of ouder€ 1.219,64€ 1.463,57€ 7.575,-
      Alleenstaande ouder van 21 jaar of ouder€ 1.219,64€ 1.463,57€ 15.150,-
      Gezin zonder meerderjarige kinderen€ 1.742,34€ 2.090,81€ 15.150,-
      Pensioengerechtigde alleenstaande€ 1.354,47€ 1.625,36€ 7.575,-
      Pensioengerechtigde alleenstaande ouder€ 1.354,47€ 1.625,36€ 15.150,-
      Gezin waarvan 1 of meerdere personen pensioengerechtigd is€ 1.835,70€ 2.202,84€ 15.150,-
      Deze bedragen zijn netto per maand exclusief vakantietoeslag (afgerond). Dat is het geld dat u op uw rekening gestort krijgt. Verdient u minder? Dan komt u in aanmerking. Let op er gelden afwijkende normen in de volgende situaties:
      • U en/of uw partner bent/zijn jonger dan 21 jaar.
      • U verblijft of woont in een instelling waarbij u een AWBZ bijdrage betaalt 
      Is één van deze situaties voor u van toepassing neemt u dan contact op met de medewerkers van het Klant Contact Centrum (KCC) via telefoonnummer (026) 326 01 11.
    • U kunt hier bekijken of u in aanmerking komt. Twijfelt u? Dien dan gewoon een aanvraag in. De gemeente zal uw aanvraag beoordelen en u ontvangt dan vanzelf bericht via uw e-mail.
    • U moet inderdaad opnieuw een aanvraag doen, zodat de gemeente kan bekijken of u nog steeds aan de voorwaarden voldoet en of uw gezinssamenstelling hetzelfde is gebleven. Als uw burgerservicenummer (BSN) bekend is bij de gemeente hoeft u niet opnieuw uw naam, geslacht, geboortedatum en adres in te vullen en kunt u dus wel sneller de aanvraag indienen.
    • De gemeente beoordeelt uw aanvraag binnen 3 weken na het ontvangen van een volledige aanvraag. Na goedkeuring van de aanvraag wordt het geld in de eerste week van de opvolgende maand op uw bankrekening gestort.
    • Stap 1 – Ga naar ‘Mijn gezin

      U bent ingelogd en komt op de ‘Mijn account’ pagina terecht. Hier kiest u onder het kopje ‘Snel naar’ voor het kopje ‘Mijn gezin’.

      Stap 2 – Klik op de knop ‘Voeg gezinslid toe‘.

      U krijgt een overzicht van uw gezin te zien met alle gezinsleden die bij ons bekend zijn. Om een extra gezinslid toe te voegen klikt u op de knop ‘Voeg gezinslid toe’. Dit gezinslid moet woonachtig zijn op uw adres. Daarnaast moet de partner minimaal 18 jaar oud zijn en mag een kind niet ouder zijn dan 17 jaar. Wanneer uw kind ouder is dan 17 jaar kan hij zelf een aanvraag doen voor Meedoen in Lingewaard.

      Stap 3 – Kies de rol van uw gezinslid

      U kiest hier of u uw partner of een kind aan wilt melden. Dit doet u door de juiste optie uit de lijst te kiezen. Er laadt zich vervolgens een nieuw veld.

      Stap 4 – Voer het BSN-nummer van uw gezinslid toe

      U vindt het BSN-nummer op het identiteitsbewijs van uw gezinslid. Voer dit nummer in en klik op de knop ‘Controleer BSN’.

      Stap 5 – Vul de gegevens aan

      Om de aanmelding van uw gezinslid af te kunnen ronden vult u de naam, het geslacht en de geboortedatum in.

      Stap 6 – Klik op de knop ‘Aanvragen’

      Wanneer u alle gegevens ingevoerd heeft klikt u op de knop ‘Aanvragen’ om uw aanvraag in te dienen. Uw aanvraag wordt altijd binnen 3 weken in behandeling genomen.
    • Stap 1 – Klik op de knop ‘Aanvragen

      Om Meedoen in Lingewaard aan te vragen klikt u bovenin beeld op de knop ‘Aanvragen‘.

      Stap 2 – Vul uw BSN-nummer in

      Vul uw BSN-nummer in. Deze vindt u op uw identiteitsbewijs. Klik vervolgens op de knop ‘Controleer’ om de aanvraag te vervolgen.

      Stap 3 – Vul de gegevens aan

      Wanneer u nog niet bekend bent bij de gemeente wordt u gevraagd extra gegevens in te vullen, waaronder uw volledige naam, woonadres en geboortedatum. Wanneer u reeds bekend bent bij de gemeente wordt uw BSN-nummer herkend en hoeft u deze gegevens niet in te vullen. Wanneer u alle gegevens ingevuld heeft klikt u op de knop ‘Volgende’.

      Stap 4 – Partner aanmelden

      Wilt u uw partner aanmelden? Kies hier dan voor ‘Ja, ik wil mijn partner aanmelden’. Heeft u geen partner die woonachtig is op hetzelfde adres als u? Kies dan voor ‘Nee, ik wil geen partner aanmelden’.

      Stap 5 – Vul de gegevens voor uw partner aan

      Geef eerst aan of u de aanvraag voor uw partner mag doen en vul vervolgens het BSN-nummer van uw partner in. Klik op de knop ‘Controleer BSN’ om het BSN-nummer van uw partner te controleren. Vul vervolgens, indien uw partner nog niet bekend is, de gegevens van uw partner aan. Uw partner moet 18 jaar of ouder zijn en op hetzelfde adres woonachtig zijn. Wanneer u alle gegevens ingevuld heeft klikt u op de knop ‘Volgende’.

      Stap 6 – Kind(eren) aanmelden

      Wilt u uw kinderen aanmelden? Kies hier dan voor ‘Ja, ik wil mijn kind(eren) aanmelden’. Wilt u geen kinderen aanmelden? Kies dan voor ‘Nee, ik wil geen kind(eren) aanmelden’.

      Stap 7 – Aantal kind(eren) ingeven

      Allereerst geeft u aan hoeveel kinderen u aan wilt melden. Dit doet u door het juiste aantal uit de lijst te selecteren. Wanneer uw kind ouder is dan 18 jaar dient uw kind zelf een aanvraag te doen.

      Stap 8 – BSN-nummer van uw kind(eren) invullen

      Per kind voert u het BSN-nummer in en klikt u op de knop ‘Controleer BSN’. Vervolgens vult u, indien gevraagd, de gegevens van uw kind aan. Ook voor uw kind(eren) geldt dat ze woonachtig moeten zijn op uw woonadres. Wanneer u dit voor uw eerste kind ingevuld heeft herhaalt u dit proces voor uw eventuele andere kinderen. Wanneer u de gegevens van al uw kinderen ingevuld heeft klikt u op de knop ‘Volgende’.

      Stap 9 – Contactgegevens invullen

      Bij de laatste stap vragen we u een aantal contactgegevens in te vullen, waaronder uw telefoonnummer en e-mailadres. Daarnaast vragen we u om uw bankrekeningnummer in te voeren. Dit heeft als reden dat verschillende regelingen in geld worden uitbetaald op het opgegeven bankrekeningnummer. Wanneer u alle gegevens ingevuld heeft klikt u op de knop ‘Volgende’.

      Stap 10 – Aanvraag controleren en bevestigen

      U heeft nu alle gegevens ingevuld. Controleer of alle gegevens juist zijn en bevestig dit door onderaan de pagina het kopje ‘Ja, bovenstaande gegevens zijn juist’ aan te vinken. Daarnaast dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden door het kopje ‘Ja, ik ga akkoord met de algemene voorwaarden’ aan te vinken en geeft u aan te weten, dat u facturen of bankafschriften gebruikt voor deelname, minmaal 6 maanden moet bewaren voor controle. Wanneer alle gegevens juist zijn klikt u op de knop ‘Versturen’. Uw aanvraag is nu verstuurd.

      Stap 11 – Bevestiging

      Uw aanvraag is verzonden en u ontvangt hier een bevestigingsmail van op het opgegeven e-mailadres. U hoort binnen 3 weken per e-mail of uw aanmelding goedgekeurd of afgekeurd is.
    • U kunt bij uw aanvraag direct uw partner en kinderen aanmelden. Daarmee krijgt u een familieaccount en kunt u na goedkeuring van de aanvraag gebruik maken van Meedoen in Lingewaard.
    • Heeft u persoonlijke hulp nodig bij het aanvragen van de Meedoenregeling of het Kindpakket? U kunt hiervoor contact opnemen met het Meldpunt van Stichting Welzijn Lingewaard op telefoonnummer 088 255 255 5 of via e-mail meldpunt@swlingewaard.nl. De medewerkers van het Meldpunt maken een afspraak met u in Gendt, Bemmel of Huissen.

    • De gemeente Lingewaard kan uw aanvraag om verschillende redenen afwijzen. U ontvangt hiervan altijd een brief per post, waarmee u eventueel in bezwaar kunt gaan. De bezwaarprocedure vindt u in deze brief.
    • Wanneer u na de aanmelding op dezelfde dag geen inloggegevens heeft ontvangen, dan moet u de benodigde gegevens nog aanleveren aan Loket Werk en Inkomen (loketweni@lingewaard.nl).
    • Het bedrag wordt in de eerste week van de opvolgende maand na goedkeuring van uw aanvraag, op uw rekening gestort. Het bedrag wordt gestort door Met Gezond Boerenverstand.
    • Als uw familie later dan u naar Nederland is overgekomen, kunt u hen via “Mijn familie” in “Mijn account” toevoegen.
    • Aanvragen voor het toevoegen van een gezinslid worden door de gemeente Lingewaard binnen 3 weken beoordeeld.
    • Als de meedoenregeling is goedgekeurd, ontvangt u per volwassene in het gezin € 100 op het bij ons bekende IBAN-rekeningnummer. Dit bedrag wordt in de eerste week van de opvolgende maand aan u overgemaakt.
    • U ontvangt per e-mail een bevestiging zodra uw aanvraag is behandeld door de gemeente Lingewaard. Wanneer de aanvraag is afgewezen ontvangt u de reden van afwijzing per e-mail.
    • Nee, dit is op dit moment helaas nog niet mogelijk. Als u minderjarig bent, kunt u een e-mail sturen naar vragen@meedoeninlingewaard.nl met hierin de volgende informatie:
      • BSN
      • naam, adres en woonplaats
      • geboortedatum
      • e-mailadres
      Zodra er dan meer over bekend is, zullen wij u hierover informeren.
    • U moet zich elk jaar opnieuw aanmelden zodat de gemeente kan controleren of u aan de voorwaarden van de Meedoenregeling voldoet en of uw gezinssamenstelling is gewijzigd.
    • Beoordeling van uw aanvraag

      In sommige gevallen hebben wij aanvullende informatie van u nodig. Indien u via e-mail uw inloggegevens ontvangt, dan hoeft u geen verder niets meer aan te leveren. Ontvangt u geen inloggegevens? Lees dan verder.

      Aanvullende informatie

      Wij nemen uw aanvraag in behandeling als u ook alle aanvullende informatie aanlevert. Dit kan alleen per e-mail aan loketweni@lingewaard.nl. Vermeld in het bericht uw zaaknummer. Hieronder vindt u de informatie die wij nodig hebben van u (en eventueel uw partner):
        • kopie van uw geldig legitimatiebewijs (geen rijbewijs);
        • kopie bankafschriften van al uw bank- en spaarrekeningen over de afgelopen maand (van de eerste tot de laatste dag van de maand);
        • bewijsstukken van al uw inkomsten over de afgelopen maand (loonstroken en/of inkomensspecificaties); OPMERKING: dit hoeft u niet aan te leveren als u een IOAW uitkering hebt.
        • eventueel bewijzen van schulden.

      Afhandeling

      Wij proberen uw aanvraag binnen 3 werkweken te beoordelen. U ontvangt hiervan bericht op het door u opgegeven e-mailadres. De 3 werkweken gaan in op het moment dat wij alle gegevens van u volledig ontvangen hebben.
    • Als u bent ingelogd kunt u via “Mijn account” naar het kindpakket.
    • Wanneer u vóór de eerste week van februari geen automatische toekenning heeft gekregen, moet u zich opnieuw aanmelden voor de Meedoenregeling. Klik hier om u aan te melden.
      Er moet elk jaar een nieuwe aanvraag ingediend worden. Dit zodat de gemeente kan controleren of de betreffende persoon nog voldoet aan de voorwaarden en of de gezinssamenstelling is gewijzigd.
    • Als u zich aanmeldt voor Meedoen in Lingewaard controleert de gemeente Lingewaard uw gegevens. Er wordt gecontroleerd of u woonachtig bent in Lingewaard en of u voldoet aan de inkomensvereisten. Zodra uw aanvraag is behandeld wordt het burgerservicenummer (BSN) weer verwijderd, deze wordt dus niet bewaard.
    • U kunt een partner of kind toevoegen via “Mijn familie” in “Mijn account”. In alle andere gevallen kunt u contact opnemen met vragen@meedoeninlingewaard.nl.
  • Inloggen

    • Nee, het is niet mogelijk om uw gebruikersnaam te wijzigen. U kunt wel een nieuw wachtwoord instellen.
    • Zodra uw aanmelding is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen in Lingewaard. In die e-mail staat de gebruikersnaam en het wachtwoord waarmee u kunt inloggen.
    • Dit is een link waarmee u meteen kunt inloggen. U heeft dan geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig.
    • U kunt op de volgende manier inloggen: Stap 1: Klik op ‘Inloggen’ bovenin de menubalk. Stap 2: Log in met de inloggegevens die u per e-mail ontvangen heeft.
    • U kunt inloggen met uw direct inloglink. Bent u die kwijt, dan kun u een nieuwe inloglink aanvragen. Als u bent ingelogd kunt u een nieuw wachtwoord instellen via “Mijn gegevens”.
  • Bestellen

    • Nee, de aanbieders hebben gedurende het jaar de mogelijkheid om zich aan te melden en producten toe te voegen of te wijzigen.
    • Ja, u heeft een account nodig om een product te kunnen bestellen in de webwinkel van Meedoen in Lingewaard.
    • Bestellen is mogelijk tot en met 15 december 2024. Hierna vervallen de punten. Afhalen is nog mogelijk tot en met 22 december 2024.
    • Als u bent ingelogd via uw laptop of tablet ziet u in de webwinkel aan de linkerkant hoeveel punten ieder gezinslid heeft. Bent u ingelogd via uw smartphone dan kunt u dit onderaan de pagina zien, net boven de blauwe balk.
    • Als u bent ingelogd, kunt u via uw account klikken op ‘Kindpakket’. Via deze regeling kunt u naar de webwinkel gaan. U kunt ook op de webwinkel komen via deze link: https://meedoeninlingewaard.nl/webwinkel/
    • Iedere inwoner van Nederland moet een identiteitsbewijs hebben. Voor alle kinderen in uw gezin kunt u nu via het kindpakket een identiteitsbewijs aanvragen. Heeft uw kind een nieuw identiteitsbewijs nodig? Klik hier om een identiteitsbewijs te bestellen.
    • Nee, het is niet mogelijk om andere producten te bestellen. Dankzij het uitgebreide aanbod van lokale aanbieders en een nauwkeurige selectie van producten is er voor ieder wat wils.
    • Ja, zolang uw budget toereikend is kunt u zoveel producten en diensten kiezen als u zelf wenst. Dit kan ook van meerdere aanbieders zijn en het kan gedurende het huidige kalenderjaar.
    • Nee, het is niet mogelijk om punten bij te kopen.
    • Als u een product of dienst heeft afgenomen, is het niet meer mogelijk om het product of dienst te ruilen of te laten annuleren.
    • Dit verschilt per aanbieder en per product. Als het product opgestuurd kan worden, staat dit aangegeven bij het product. Let op: het versturen van producten kan extra kosten met zich meebrengen. Verzendkosten worden betaald met punten.
    • Nee, dit is niet mogelijk.
    • Na het bestellen van een product krijgt u per e-mail een bevestigingsbericht met het afhaalbewijs.
    • U heeft de mogelijkheid om gedurende het kalenderjaar producten te bestellen. U hoeft dus niet alles in een keer te besteden.
    • Nee, normaal gesproken worden de bestelde producten afgehaald bij de aanbieder. Om die reden zijn er geen verzendkosten berekend. In sommige gevallen kan een bestelling ook opgestuurd worden, dit verschilt per aanbieder en per product. U kunt dit bij het product zien.
  • Afhalen

    • Ja dat kan. U kunt het e-mailbericht met daarin het afhaalbewijs op uw mobiel of tablet laten zien aan de aanbieder. Die kan dan controleren of u recht heeft op het bestelde product.
    • Het afhaalbewijs is geldig tot en met 22 december 2024. Haalt u uw bestelling niet op tijd op, dan is uw afhaalbewijs niet meer te gebruiken.
    • Dit verschilt per aanbieder. Op uw afhaalbewijs staat vermeld wanneer u de producten kunt afhalen. Bent u er niet zeker van, neem dan eerst contact op met de betreffende aanbieder.
    • Een afhaalbewijs is het waardedocument waarop de bestelling staat. Na het plaatsen van een bestelling, ontvangt u het afhaalbewijs per e-mail. Het afhaalbewijs moet u uitprinten en overhandigen aan de aanbieder of op uw mobiel of tablet laten zien aan de aanbieder. De aanbieder gebruikt dit document om uw bestelling te controleren. Alle bestellingen moeten voor 22 december 2024 afgehaald zijn.
    • U kunt het afhaalbewijs van uw bestelling bekijken en downloaden via het onderdeel “Aanvragen” in “Mijn Account”.
    • U kunt het afhaalbewijs ook digitaal tonen, bijvoorbeeld op uw telefoon.
  • Aankopen