Vraag & antwoord deelnemers

Bent u aanbieder? Bekijk dan hier vraag & antwoord voor aanbieders.

Vul uw vraag in en er wordt automatisch voor u gezocht in het vraag & antwoord.

  • Deelnemers

  • Algemeen

  • U kunt bij uw aanvraag direct uw partner en kinderen aanmelden. Daarmee krijgt u een familieaccount en kunt u na goedkeuring van de aanvraag gebruik maken van Meedoen in Lingewaard.

  • Als u een toekenning heeft gehad, dan wordt de meedoenregeling voor volwassenen automatisch verwerkt. In de eerste week van de opvolgende maand zal deze uitbetaald worden. Bewaard u uw afschrift of factuur nog wel voor het komende half jaar, mocht de gemeente hier eventueel nog vragen over hebben, nemen zij contact met u op.

    Heeft u kinderen, dan kan het kindpakket meteen besteed worden in de webwinkel.

  • Nee, dit is helaas niet mogelijk. Punten zijn geldig tot 31 december 2018.

  • Onze helpdesk is bereikbaar via e-mail (vragen@meedoeninlingewaard.nl) en chat op werkdagen tussen 09:00 – 12:00 en 13:00 – 17:00 uur.

  • U kunt uw gegevens aanpassen via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account”.

  • Het aantal punten dat de kinderen krijgen is 600 punten per kind. 600 punten staat gelijk aan € 300.

  • Met uw toestemming mochten wij uw contactgegevens bewaren en gebruiken om u uit te nodigen voor Meedoen in Lingewaard 2018. Helaas mogen we niet zomaar álle gegevens bewaren en moet u bij het indienen van een aanvraag opnieuw enkele gegevens doorgeven.

  • 1 punt is gelijk aan 50 eurocent.

  • Geen items gevonden
  • Aanvragen

  • U kunt hier bekijken of u in aanmerking komt. Twijfelt u? Dien dan gewoon een aanvraag in. De gemeente zal uw aanvraag controleren en u ontvangt dan vanzelf bericht via uw e-mail.

  • De gemeente Lingewaard kan uw aanvraag om verschillende redenen afwijzen. U ontvangt hiervan altijd een brief per post, waarmee u eventueel in bezwaar kunt gaan.

  • U kunt bij uw aanvraag direct uw partner en kinderen aanmelden. Daarmee krijgt u een familieaccount en kunt u na goedkeuring van de aanvraag gebruik maken van Meedoen in Lingewaard.

  • Stap 1 – Ga naar ‘Mijn gezin
    U bent ingelogd en komt op de ‘Mijn account’ pagina terecht. Hier kiest u onder het kopje ‘Snel naar’ voor het kopje ‘Mijn gezin’.

    Stap 2 – Klik op de knop ‘Voeg gezinslid toe‘.
    U krijgt een overzicht van uw gezin te zien met alle gezinsleden die bij ons bekend zijn. Om een extra gezinslid toe te voegen klikt u op de knop ‘Voeg gezinslid toe’. Dit gezinslid moet woonachtig zijn op uw adres. Daarnaast moet de partner minimaal 18 jaar oud zijn en mag een kind niet ouder zijn dan 18 jaar. Wanneer uw kind ouder is dan 18 jaar kan hij zelf een aanvraag doen voor Meedoen in Lingewaard.

    Stap 3 – Kies de rol van uw gezinslid
    U kiest hier of u uw partner of een kind aan wilt melden. Dit doet u door de juiste optie uit de lijst te kiezen. Er laadt zich vervolgens een nieuw veld.

    Stap 4 – Voer het BSN van uw gezinslid toe
    U vindt het BSN op uw identiteitsbewijs van uw gezinslid. Voer dit nummer in en klik op de knop ‘Controleer BSN’.

    Stap 5 – Vul de gegevens aan
    Om de aanmelding van uw gezinslid af te kunnen ronden vult u de naam, het geslacht en de geboortedatum in.

    Stap 6 – Klik op de knop ‘Aanvragen’
    Wanneer u alle gegevens ingevoerd hebt klikt u op de knop ‘Aanvragen’ om uw aanvraag in te dienen. Uw aanvraag wordt altijd binnen 3 weken in behandeling genomen.

  • Wanneer u vóór de eerste week van april geen automatische toekenning heeft gekregen, moet u zich opnieuw aanmelden voor de meedoenregeling. Klik hier om u aan te melden.

    Er moet elk jaar een nieuwe aanvraag ingediend worden. Dit zodat de gemeente kan controleren of de betreffende persoon nog voldoet aan de voorwaarden en of de gezinssamenstelling is veranderd
  • Beoordeling van uw aanvraag
    In sommige gevallen hebben wij aanvullende informatie van u nodig. Indien u via e-mail uw inloggegevens ontvangt, dan hoeft u geen verder niets meer aan te leveren. Ontvangt u geen inloggegevens? Lees dan verder.

    Aanvullende informatie
    Wij nemen uw aanvraag in behandeling als u ook alle aanvullende informatie aanlevert. Dit kan alleen per e-mail aan loketweni@lingewaard.nl. Vermeld in het bericht uw zaaknummer. Hieronder vindt u de informatie die wij nodig hebben van u (en eventueel uw partner).

      • kopie van uw geldig legitimatiebewijs (geen rijbewijs)
      • kopie bankafschriften van al uw bank- en spaarrekeningen over de afgelopen maand (van de eerste tot de laatste dag van de maand)
      • bewijsstukken van al uw inkomsten over de afgelopen maand (loonstroken en/of inkomensspecificaties).
        OPMERKING: dit hoeft u niet aan te leveren als u een IOAW uitkering hebt.
      • eventueel bewijzen van schulden

    Afhandeling
    Wij proberen uw aanvraag binnen 3 weken te beoordelen. U ontvangt hiervan bericht op het door u opgegeven e-mailadres. De 3 weken gaan in op het moment dat wij alle gegevens van u volledig ontvangen hebben.

  • U moet zich elk jaar opnieuw aanmelden zodat de gemeente kan controleren of u aan de voorwaarden van de meedoenregeling voldoet en of uw gezinssamenstelling is veranderd.

  • Wanneer u na de aanmelding op dezelfde dag geen inloggegevens heeft ontvangen, dan moet u de benodigde gegevens nog aanleveren aan Loket Werk en Inkomen (loketweni@lingewaard.nl).

  • Als u bent ingelogd kunt u via “Mijn account” naar het kindpakket.

  • U moet ingelogd zijn om een aanvullende regeling aan te vragen. In “Mijn account” ziet u vervolgens alle regelingen die er zijn. Het is afhankelijk van uw gezinssamenstelling en leeftijd welke regelingen u precies kunt aanvragen en hoe vaak u dat kunt doen.

  • U moet inderdaad opnieuw een aanvraag doen, zodat de gemeente kan bekijken of u nog steeds aan de voorwaarden voldoet en of uw gezinssamenstelling hetzelfde is gebleven.

  • Nee, dit is op dit moment helaas nog niet mogelijk. Als u minderjarig bent, kunt u een e-mail sturen naar vragen@meedoeninlingewaard.nl met hierin de volgende informatie:

    • BSN
    • naam, adres en woonplaats
    • geboortedatum
    • e-mailadres

    Zodra er dan meer over bekend is, zullen wij u hierover informeren.

  • Als uw familie later dan u naar Nederland is overgekomen, kunt u hen via “Mijn familie” in “Mijn account” toevoegen.

  • Als u zich aanmeldt voor Meedoen in Lingewaard controleert de gemeente Lingewaard uw gegevens. Er wordt gecontroleerd of u woonachtig bent in Lingewaard en of u voldoet aan de inkomstenvereisten. Zodra uw aanvraag is behandeld wordt het burgerservicenummer (BSN) weer verwijderd, deze wordt dus niet bewaard.

  • U ontvangt per e-mail een bevestiging zodra uw aanvraag is behandeld door de gemeente Lingewaard. Wanneer de aanvraag is afgewezen ontvangt u de reden van afwijzing per e-mail.

  • Stap 1 – Klik op de knop ‘Aanvragen
    Om Meedoen in Lingewaard aan te vragen klikt u bovenin beeld op de knop ‘Aanvragen‘.

    Stap 2 – Vul uw BSN in
    Vul uw BSN in. Deze vindt u op uw identiteitsbewijs. Klik vervolgens op de knop ‘Controleer’ om de aanvraag te vervolgen.

    Stap 3 – Vul de gegevens aan
    Wanneer u nog niet bekend bent bij de gemeente wordt u gevraagd extra gegevens in te vullen, waaronder uw volledige naam, woonadres en geboortedatum. Wanneer u reeds bekend bent bij de gemeente wordt uw BSN herkend en hoeft u deze gegevens niet in te vullen. Wanneer u alle gegevens ingevuld heeft klikt u op de knop ‘Volgende’.

    Stap 4 – Partner aanmelden
    Wilt u uw partner aanmelden? Kies hier dan voor ‘Ja, ik wil mijn partner aanmelden’. Heeft u geen partner die woonachtig is op hetzelfde adres als u? Kies dan voor ‘Nee, ik wil geen partner aanmelden’.

    Stap 5 – Vul de gegevens voor uw partner aan
    Geef eerst aan of u de aanvraag voor uw partner mag doen en vul vervolgens het BSN van uw partner in. Klik op de knop ‘Controleer BSN’ om het BSN van uw partner te controleren. Vul vervolgens, indien uw partner nog niet bekend is, de gegevens van uw partner aan. Uw partner moet volwassen zijn en op hetzelfde adres woonachtig zijn. Wanneer u alle gegevens ingevuld heeft klikt u op de knop ‘Volgende’.

    Stap 6 – Kind(eren) aanmelden
    Wilt u uw kinderen aanmelden? Kies hier dan voor ‘Ja, ik wil mijn kind(eren) aanmelden’. Wilt u geen kinderen aanmelden? Kies dan voor ‘Nee, ik wil geen kind(eren) aanmelden’.

    Stap 7 – Aantal kind(eren) ingeven
    Allereerst geeft u aan hoeveel kinderen u aan wilt melden. Dit doet u door het juiste aantal uit de lijst te selecteren. Wanneer uw kind ouder is dan 18 jaar dient uw kind zelf een aanvraag te doen.

    Stap 8 – BSN van uw kind(eren) invullen
    Per kind voert u het BSN in en klikt u op de knop ‘Controleer BSN’. Vervolgens vult u, indien gevraagd, de gegevens van uw kind aan. Ook voor uw kind(eren) geldt dat ze woonachtig moeten zijn op uw woonadres. Wanneer u dit voor uw eerste kind ingevuld hebt herhaalt u dit proces voor uw eventuele andere kinderen. Wanneer u de gegevens van al uw kinderen ingevuld heeft klikt u op de knop ‘Volgende’.

    Stap 9 – Contactgegevens invullen
    Bij de laatste stap vragen we u een aantal contactgegevens in te vullen, waaronder uw telefoonnummer en e-mailadres. Daarnaast vragen we u om uw bankrekeningnummer in te voeren. Dit heeft als reden dat verschillende regelingen in geld worden uitbetaald op het opgegeven bankrekeningnummer. Wanneer u alle gegevens ingevuld heeft klikt u op de knop ‘Volgende’.

    Stap 10 – Aanvraag controleren en bevestigen
    U heeft nu alle gegevens ingevuld. Controleer of alle gegevens juist zijn en bevestig dit door onderaan de pagina het kopje ‘Ja, bovenstaande gegevens zijn juist’ aan te vinken. Daarnaast dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden door het kopje ‘Ja, ik ga akkoord met de algemene voorwaarden’ aan te vinken en geeft u aan te weten dat u facturen of bankafschriften gebruikt voor deelname minmaal 6 maanden moet bewaren voor controle. Wanneer alle gegevens juist zijn klikt u op de knop ‘Versturen’. Uw aanvraag is nu verstuurd.

    Stap 11 – Bevestiging
    Uw aanvraag is verzonden en ontvangt hier ook een bevestigingsmail van op het opgegeven e-mailadres. U hoort binnen 3 weken per e-mail of uw aanmelding goedgekeurd of afgekeurd is.

  • U moet inderdaad opnieuw een aanvraag doen, zodat de gemeente kan bekijken of u nog steeds aan de voorwaarden voldoet en of uw gezinssamenstelling hetzelfde is gebleven. Als uw burgerservicenummer (BSN) bekend is bij de gemeente hoeft u niet opnieuw uw naam, geslacht, geboortedatum en adres in te vullen en kunt u dus wel sneller de aanvraag indienen.

  • U kunt een partner of kind toevoegen via “Mijn familie” in “Mijn account”. In alle andere gevallen kunt u contact opnemen met vragen@meedoeninlingewaard.nl.

  • Geen items gevonden
  • Inloggen

  • U kunt op de volgende manier inloggen:

    Stap 1: Klik op ‘Inloggen’ bovenin de menubalk
    Stap 2: Log in met de inloggegevens die u per e-mail ontvangen heeft.

  • Nee, het is niet mogelijk om uw gebruikersnaam te veranderen. U kunt wel een nieuw wachtwoord instellen.

  • U kunt inloggen met uw direct inloglink. Bent u die kwijt, dan kun u een nieuwe inloglink aanvragen. Als u bent ingelogd kunt u een nieuw wachtwoord instellen via “Mijn gegevens”.

  • Dit is een link waarmee u meteen kunt inloggen. U heeft dan geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

  • Zodra uw aanmelding is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen in Lingewaard. In die e-mail staat de gebruikersnaam en het wachtwoord waarmee u kunt inloggen.

  • Geen items gevonden
  • Bestellen

  • Nee, dit is niet mogelijk.

  • Nee, de aanbieders hebben gedurende het jaar de mogelijkheid om zich aan te melden en producten toe te voegen of te wijzigen.

  • U heeft de mogelijkheid om gedurende het kalenderjaar producten te bestellen. U hoeft dus niet alles in een keer te besteden.

  • Uw punten blijven geldig tot en met 31 december 2018. Hierna komen deze te vervallen.

  • Als u bent ingelogd ziet u in de webwinkel aan de linkerkant hoeveel punten ieder gezinslid heeft.

  • Nee, het is niet mogelijk om andere producten te bestellen. Dankzij het uitgebreide aanbod van lokale aanbieders en een nauwkeurige selectie van producten is er voor iedereen wat wils.

  • Na het bestellen van een product krijgt u per e-mail een bevestigingsbericht met het afhaalbewijs.

  • Als u een product of dienst heeft afgenomen, is het in de regel niet meer mogelijk om het product of dienst te ruilen. In uitzonderlijke gevallen kan dit wel. Neem daarvoor contact op met de klantenservice via vragen@meedoeninlingewaard.nl.

  • Nee, het is niet mogelijk om punten bij te kopen.

  • Nee, normaal gesproken worden de bestelde producten afgehaald bij de aanbieder. Om die reden zijn er geen verzendkosten berekend. In sommige gevallen kan een bestelling ook opgestuurd worden, dit verschilt per aanbieder en per product. U kunt dit bij het product zien.

  • Ja, zolang uw budget toereikend is kunt u zoveel producten en diensten kiezen als u zelf wenst. Dit kan ook van meerdere aanbieders zijn en het kan gedurende het huidige kalenderjaar.

  • Als u bent ingelogd, kunt u via “Mijn aanvragen” in “Mijn account” alle bestellingen en aanvragen voor aanvullende regelingen bekijken.

  • Iedere inwoner van Nederland moet een identiteitsbewijs hebben. Voor alle kinderen in uw gezin kunt u nu via het kindpakket een identiteitsbewijs aanvragen.

    Heeft uw kind een nieuw identiteitsbewijs nodig? Klik hier om een identiteitsbewijs te bestellen.

  • Dit verschilt per aanbieder en per product. Als het product opgestuurd kan worden, staat dit aangegeven bij het product. Let op: Het versturen van producten kan extra kosten met zich meebrengen. Verzendkosten worden betaald met punten.

  • Ja, u moet een account hebben om een product te bestellen op de webwinkel van Meedoen in Lingewaard.

  • Geen items gevonden
  • Afhalen

  • U kunt het afhaalbewijs van uw bestelling bekijken en downloaden via het onderdeel “Aanvragen” in “Mijn Account”.

  • Het afhaalbewijs is geldig tot 31 december 2018. Haalt u uw bestelling niet op tijd op, dan is uw afhaalbewijs niet meer te gebruiken.

  • U kunt het afhaalbewijs ook digitaal tonen, bijvoorbeeld op uw telefoon. Wanneer dit ook niet mogelijk is, neem dan contact op met één van de participatiepunten.

  • Een afhaalbewijs is het waardedocument waarop de bestelling staat. Na het plaatsen van een bestelling, ontvangt u het afhaalbewijs per e-mail. Het afhaalbewijs moet u uitprinten en overhandigen aan de aanbieder of op uw mobiel of tablet laten zien aan de aanbieder. De aanbieder gebruikt dit document om uw bestelling te controleren. Alle bestellingen moeten voor 31 december 2018 afgehaald zijn.

  • Ja dat kan. U kunt het e-mailbericht met daarin het afhaalbewijs op uw mobiel of tablet laten zien aan de aanbieder. Die kan dan controleren dat u recht heeft op het bestelde product.

  • Dit verschilt per aanbieder. Op uw afhaalbewijs staat vermeld wanneer u de producten kunt afhalen. Bent u er niet zeker van, neem dan eerst contact op met de betreffende aanbieder.

  • Geen items gevonden
  • Aankopen

  • In het kindpakket worden ook laptops aangeboden: log in, ga naar het kindpakket (webwinkel) en zoek op laptop. D-two B.V. biedt een mooi systeem voor weinig punten.

  • Nee, dat kan helaas niet. U kunt het betreffende lidmaatschap afnemen voor de eerstvolgende periode. Stem dit ook af met de vereniging.

  • Op alle producten, lidmaatschappen en abonnementen gelden de (garantie)voorwaarden die de aanbieder hanteert. Deze voorwaarden zijn identiek aan een ‘normale’ aankoop.

  • Dit ligt aan de aanbieder. Neem contact op met de aanbieder waar u een lidmaatschap of abonnement heeft bestelt en spreek dit met hun af.

  • Geen items gevonden

Staat uw vraag er niet tussen?

Of is uw vraag hierboven niet voldoende beantwoord? Neem dan contact op met onze klantenservice en stel uw vraag via onze chat-functie of per e-mail vragen@meedoeninlingewaard.nl. Wij helpen u graag.