Vraag & antwoord aanbieders
Bent u deelnemer? Bekijk dan hier vraag & antwoord voor deelnemers.
Vul uw vraag in en er wordt automatisch voor u gezocht in het vraag & antwoord.
- Geen items gevonden
Algemeen
E-mails worden altijd verstuurd vanaf het e-mailadres helpdesk@meedoeninlingewaard.nl.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/via-welk-e-mailadres-verstuurt-meedoen-in-lingewaard-haar-e-mails/Nee, dat is in verband met de privacywetgeving niet mogelijk. Dit is uitsluitend mogelijk via vragen@meedoeninlingewaard.nl.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/rechtstreeks-contact-opnemen-deelnemer/Onze helpdesk is via e-mail (vragen@meedoeninlingewaard.nl) chat-functie en telefoonnummer 033 30 35 466 bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 – 12.00 en 13.00 – 17.00 uur.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/waar-kan-ik-terecht-met-vragen/U kunt alleen uw contactgegevens en uw wachtwoord wijzigen. Dit kunt u doen via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account”.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/kan-ik-mijn-accountgegevens-wijzigen/Commerciële en niet-commerciële organisaties in de gemeente Lingewaard kunnen zich aanmelden via de aanmeldpagina. Uw aanmelding wordt door de gemeente in behandeling genomen. Na goedkeuring ontvangt u uw inloggegevens via het opgegeven e-mailadres. Als uw aanvraag wordt afgewezen ontvangt u daarvan ook een e-mail met de reden van afwijzing.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/waar-kan-ik-mij-aanmelden/- Geen items gevonden
Aanvragen
De gemeente Lingewaard probeert uw aanmelding binnen 3 werkweken te beoordelen.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/hoe-lang-duurt-aanmelding-wordt-goedgekeurd/Dit is in sommige gevallen mogelijk, neem hiervoor contact op met vragen@meedoeninlingewaard.nl.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/aanbieder-gemeente-toch-meedoen/Niet-commerciële organisaties hoeven geen korting te geven op hun prijzen. Om er voor te zorgen dat Meedoen in Lingewaard een succes blijft, dragen commerciële partijen 15% bij over de maandelijkse omzet. Dit wordt automatisch in mindering gebracht.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/waarom-moet-aangeven-organisatie-commercieel-commercieel-is/U kunt uw organisatie aanmelden via de aanmeldpagina. Na het versturen van de aanmelding zal de gemeente deze in behandeling nemen. U ontvangt altijd per e-mail een bevestiging met inloggegevens of een afwijzing met reden van afwijzing.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/hoe-organisatie-aanmelden-meedoen-lingewaard/Een btw-nummer is niet verplicht om in te voeren. Heeft u geen btw-nummer, dan hoeft u dit dus niet op te geven. Is uw organisatie wel btw-plichtig, dan moet u het btw-nummer altijd invullen voor een goede verwerking van uw omzet. Zonder btw-nummer kunt u uitsluitend producten met een btw-tarief van 0% aanbieden.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/we-geen-btw-nummer-nu/Meedoen in Lingewaard heeft het bestelproces volledig geautomatiseerd. Een onderdeel daarvan is de maandelijkse uitbetaling van bestellingen. Uw organisatie ontvangt iedere maand de omzet automatisch op het opgegeven IBAN-rekeningnummer. Zonder dit IBAN-rekeningnummer kunnen we uw omzet dus niet uitbetalen.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/waarom-moet-iban-rekeningnummer-invullen/- Geen items gevonden
Inloggen
U kunt op de volgende manier inloggen:
Stap 1: Klik op ‘Inloggen’ bovenaan in de website.
Stap 2: Log in met de inloggegevens die u per e-mail ontvangen heeft.U kunt ook inloggen met de directe inloglink die u heeft ontvangen.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/hoe-kan-ik-inloggen-2/Dit is een link waarmee u meteen kunt inloggen als u hierop klikt. U heeft dan geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/is-directe-inloglink-2/U kunt inloggen met een directe inloglink. Ga naar https://meedoeninlingewaard.nl/mijn-account/inloglink-aanvragen/ om een nieuwe inloglink aan te vragen. Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account” een nieuw wachtwoord instellen. Weet u uw oude wachtwoord niet meer, neem dan contact op met vragen@meedoeninlingewaard.nl voor nieuwe inloggevens.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/ik-ben-mijn-wachtwoord-vergeten-wat-kan-ik-doen/Zodra uw aanmelding is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen in Lingewaard. In die e-mail staat de gebruikersnaam en het wachtwoord waarmee u kunt inloggen. U kunt ook altijd inloggen met de directe inloglink.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/gebruikersnaam-en-wachtwoord-vinden/- Geen items gevonden
Aanbod beheren
Een aankoopnotitie wordt direct na aankoop van het product aan de deelnemer getoond en staat op het afhaalbewijs. Een aankoopnotitie kan bijvoorbeeld zijn: “Om uw lidmaatschap te verwerken ontvangen we graag aanvullende gegevens. U kunt contact met ons opnemen via telefoonnummer 0123-12345678 of info@mijnbedrijf.nl”.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/wat-is-een-aankoopnotitie/U kunt maximaal 20 producten publiceren. Als u dit limiet bereikt heeft kunt u nog wel producten aanmaken, maar niet meer plaatsen. U moet dan eerst een ander product op concept zetten.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/hoeveel-producten-mag-plaatsen/Als u een product wijzigt moet u deze altijd voor publicatie aanbieden bij de helpdesk.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/als-product-wijzig-moet-dan-opnieuw-beoordeeld-worden/Ja, u heeft de mogelijkheid om producten gedurende het jaar te wijzigen, te verwijderen en toe te voegen. Houd er rekening mee dat u verkochte producten altijd dient uit te geven, ook als u het product inmiddels heeft verwijderd uit het aanbod.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/kan-ik-producten-wijzigen/Wanneer u een nieuw product toevoegt, kunt u deze eerst als concept opslaan. Dan is het product nog niet zichtbaar en kunt u op een later moment de informatie aanvullen. De andere status is “wachten op toelating”. Daarmee dient u het product in ter controle. Als het product wordt goedgekeurd, is deze zichtbaar voor deelnemers.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/wat-is-de-productstatus/Om producten toe te kunnen voegen moet u eerst een goedgekeurd aanbieders-account hebben. Als u dit heeft, kunt u inloggen en via “Mijn account” naar het onderdeel “Productbeheer” gaan. Daar kunt u nieuwe producten toevoegen.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/hoe-voeg-product-toe/Hoewel bestellingen van Meedoen in Lingewaard standaard afgehaald worden, kunt u per product aangeven of het product verzonden kan worden. De deelnemer kan dan kiezen of hij het product laat verzenden of dat hij het bij u ophaalt.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/producten-opsturen-naar-klant/De productprijzen die u invoert bij het aanmaken van producten zijn inclusief btw. Het btw-tarief voert u los van de productprijs in. U bent zelf verantwoordelijk voor de eventuele btw-afdracht. In de webwinkel worden de producten in “punten” weergegeven. Hiervoor geldt dat € 1 een waarde heeft van 2 punten. Het systeem rekent dit automatisch voor u om.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/zijn-de-prijzen-inclusief-of-exclusief-btw/In tegenstelling tot wat veel ondernemers denken, moet u wel btw berekenen over de verzendkosten. Het btw-tarief wordt normaal gesproken bepaald door het btw-tarief van de producten die u verzendt. De belastingdienst doet dit om te voorkomen dat u producten voor een lagere prijs aanbiedt en de verzendkosten verhoogt aangezien deze dan btw vrij zijn.
In deze webwinkel houden we standaard rekening met het hoogste btw-tarief van 21%. Houd hier dus rekening mee, bij het bepalen van de verzendkosten. U geeft deze inclusief btw op.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/verzendkosten-en-btw/Producten in Nederland zijn belast met 0%, 9% of 21% btw. Om uw omzet en uitbetaling ervan correct te verwerken, moeten we per product van u weten met welk btw-tarief het product belast is.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/waarom-moet-btw-tarief-opgeven/- Geen items gevonden
Bestellingen
U kunt iedere bestelling voorbereiden, maar let erop dat een afhaalbewijs geldig is tot en met 22 december 2024 en deze dus niet altijd direct wordt opgehaald.
De deelnemer ontvangt een afhaalbewijs met daarop de details van de bestelling. Deze moet getoond worden wanneer het product wordt opgehaald. Controleer dit dus altijd goed voor uitgifte.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/moet-als-bestelling-ontvang/Bestellingen bij Meedoen in Lingewaard worden automatisch afgeboekt, dit hoeft u dus zelf niet te doen.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/hoe-moet-ik-de-bestellingen-afboeken/In verband met de privacywetgeving kunnen wij geen persoonsgegevens verstrekken. Deze staan daarom ook niet op de bestelbevestiging.
U kunt de deelnemer wel verzoeken om contact op te nemen na het plaatsen van de bestelling. Dat kunt u doen door een tekst in de aankoopnotitie te plaatsen. De deelnemer ziet de aankoopnotitie op het afhaalbewijs.
U kunt bijvoorbeeld de volgende tekst opnemen: “Bedankt voor uw bestelling! Om uw bestelling verder af te handelen hebben wij uw gegevens nodig. Stuur uw [gewenste gegevens] naar [contactgegevens].”
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/ik-zie-niet-van-wie-de-bestellingen-komen-klopt-dit/U ontvangt van iedere bestelling een bestelbevestiging via uw e-mailadres. Bovendien kunt u de bestellingen bekijken via “Mijn account”. Op de bestelbevestiging staat het bestelnummer, de gebruikerscode en de afhaalcode. Deze moet overeenkomen met het afhaalbewijs dat de deelnemer u geeft. Kan de deelnemer geen afhaalbewijs tonen, geef de producten dan niet mee.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/hoe-controleer-bestelling-mee-mag-geven/De deelnemers kunnen hun bestelling vanaf 5 dagen na het bestellen bij u ophalen. Ze kunnen hun bestelling tot uiterlijk 22 december 2024 ophalen. Daarna vervallen de punten en het afhaalbewijs.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/tot-wanneer-kunnen-deelnemers-producten-afhalen/Nee, bestellingen kunnen niet geannuleerd worden.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/kunnen-bestellingen-ook-geannuleerd-worden/Al uw bestellingen zijn te bekijken via “Mijn account”.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/waar-kan-ik-mijn-bestellingen-bekijken/Deelnemers kunnen bestellen tot en met 15 december 2024. Deelnemers kunnen afhalen tot en met 22 december 2024.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/tot-wanneer-kunnen-deelnemers-bestellen/- Geen items gevonden
Afhalen
Afhaalbewijs
De deelnemer komt met het afhaalbewijs bij u. Dit afhaalbewijs mag uitgeprint zijn, maar de deelnemer kan deze ook digitaal aan u tonen op bijvoorbeeld een telefoon of tablet. Op dit afhaalbewijs staat een bestelnummer, besteldatum en een gebruikers- en afhaalcode. Deze heeft u nodig voor de controle.
Controleer of de bestelling en het afhaalbewijs gelijk zijn
- Komt het bestelnummer overeen met de bestelling?
- Komt de besteldatum overeen?
- Komt de gebruikerscode overeen?
U kunt de bestelling uitgeven, neem de afhaalcode van het afhaalbewijs over op uw bestelling als bewijs dat deze uitgegeven is.
Tip: Neem een geprint afhaalbewijs altijd in en niet deze vast aan het bestelbewijs. Wanneer deze alleen digitaal getoond wordt, schrijf dan de afhaalcode over op het bestelbewijs. Zo voorkomt u dat u een bestelling twee keer uitgeeft.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/hoe-werkt-de-afhaalprocedure/Dit mag u zelf bepalen. U kunt per product opgeven hoeveel verzendkosten u wilt berekenen.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/als-product-opstuur-verzendkosten-aanbieder-deelnemer/Ja dat kan. Controleer altijd of de gebruikersnaam, afhaalcode en het bestelnummer overeenkomen met de gegevens op uw besteloverzicht. U bent zelf verantwoordelijk voor een correcte uitgifte van producten.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/kunnen-deelnemers-afhaalbewijs-ook-tonen-op-mobiele-telefoon-tablet/Om dubbele uitgiftes te voorkomen kunt u het afhaalbewijs in uw eigen administratie bewaren. Het is verstandig om de afhaalbewijzen minimaal één kalenderjaar te bewaren.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/moet-afhaalbewijs-bewaren/- Geen items gevonden
Uitbetalingen
U ontvangt maandelijks een factuur van uw behaalde omzet. U kunt de factuur gebruiken voor uw eigen administratie. Meedoen in Lingewaard betaalt de behaalde omzet op de eerste maandag van de opvolgende maand aan u uit. Let op: U bent zelf verantwoordelijk voor een correct IBAN-rekeningnummer. U hoeft zelf dus geen factuur meer te sturen.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/waarom-krijg-factuur-meedoen-lingewaard/Meedoen in Lingewaard stelt maandelijks een gespecificeerde factuur op. Op die factuur staat de omzet per product, inclusief de btw-specificatie die u aan het product heeft gekoppeld. Bent u een commerciële aanbieder? Dan is de 15% bijdrage op de factuur in mindering gebracht. Bent u als winkelier aangesloten bij een winkeliersvereniging, dan is uw aanbiedersbijdrage 10%. Verenigingen en stichtingen betalen geen aanbiedersbijdrage. U kunt de factuur gebruiken voor uw eigen administratie. Meedoen in Lingewaard betaalt de behaalde omzet op de eerste maandag van de opvolgende maand aan u uit. Let op: U bent zelf verantwoordelijk voor een correct IBAN-rekeningnummer, KvK-nummer en eventueel btw-nummer.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/hoe-is-factuur-opgebouwd/De gemeente Lingewaard betaalt maandelijks uit op basis van afgenomen producten. De uitbetaling vindt dus plaats op nacalculatie en betreft de omzet van de voorgaande maand. Het bedrag wordt op de eerste maandag van de opvolgende maand bijgeschreven door Met Gezond Boerenverstand onder vermelding van het verkoopfactuurnummer. Let op! Indien uw bedrijfsgegevens, in uw account, niet compleet zijn ingevuld, kunnen wij niet uitbetalen. Zorg dus dat uw KvK-nummer, btw-nummer (indien van toepassing) en uw IBAN-rekeningnummer correct zijn ingevuld.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/wanneer-betaald-gemeente-2/Meedoen in Lingewaard maakt iedere maand een factuur van uw omzet. Deze facturen kunt u bekijken via uw account onder het onderdeel “facturen”.
https://meedoeninlingewaard.nl/faq/waar-vind-ik-mijn-facturen/- Geen items gevonden
Staat uw vraag er niet tussen?
Of is uw vraag hierboven niet voldoende beantwoord? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag.