Vraag & antwoord aanbieders

Bent u deelnemer? Bekijk dan hier vraag & antwoord voor deelnemers.

Vul uw vraag in en er wordt automatisch voor u gezocht in het vraag & antwoord.

  • Geen items gevonden
  • Algemeen

  • U kunt alleen uw contactgegevens en uw wachtwoord wijzigen. Dit kunt u doen via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account”.

  • Onze helpdesk is via e-mail (vragen@meedoeninlingewaard.nl) chat-functie en telefoonnummer 085 - 40 17 321 bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 – 12.00 en 13.00 – 17.00 uur.

  • Commerciële en niet-commerciële organisaties in de gemeente Lingewaard kunnen zich aanmelden via de aanmeldpagina. Uw aanmelding wordt door de gemeente in behandeling genomen. Na goedkeuring ontvangt u uw inloggegevens via het opgegeven e-mailadres. Als uw aanvraag wordt afgewezen ontvangt u daarvan ook een e-mail met de reden van afwijzing.

  • Nee, dat is in verband met de privacywetgeving niet mogelijk. Dit is uitsluitend mogelijk via vragen@meedoeninlingewaard.nl.

  • Aanvragen

  • De gemeente Lingewaard probeert uw aanmelding binnen 3 werkweken te beoordelen.

  • Niet-commerciële organisaties hoeven geen korting te geven op hun prijzen. Om er voor te zorgen dat Meedoen in Lingewaard een succes blijft, dragen commerciële partijen 15% bij over de maandelijkse omzet. Dit wordt automatisch in mindering gebracht.

  • Meedoen in Lingewaard heeft het bestelproces volledig geautomatiseerd. Een onderdeel daarvan is de maandelijkse uitbetaling van bestellingen. Uw organisatie ontvangt iedere maand de omzet automatisch op het opgegeven bankrekeningnummer. Zonder dit bankrekeningnummer kunnen we uw omzet dus niet uitbetalen.

  • Een btw-nummer is niet verplicht om in te voeren. Heeft u geen btw-nummer, dan hoeft u dit dus niet op te geven. Is uw organisatie wel btw-plichtig, dan moet u het btw-nummer altijd invullen voor een goede verwerking van uw omzet. Zonder btw-nummer kunt u uitsluitend producten met een btw-tarief van 0% aanbieden.

  • U kunt uw organisatie aanmelden via de aanmeldpagina. Na het versturen van de aanmelding zal de gemeente deze in behandeling nemen. U ontvangt altijd per e-mail een bevestiging met inloggegevens of een afwijzing met reden van afwijzing.

  • Dit is in sommige gevallen mogelijk, neem hiervoor contact op met vragen@meedoeninlingewaard.nl.

  • Inloggen

  • U kunt inloggen met een directe inloglink. Ga naar https://meedoeninlingewaard.nl/mijn-account/inloglink-aanvragen/ om een nieuwe inloglink aan te vragen. Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account” een nieuw wachtwoord instellen.

  • Dit is een link waarmee u meteen kunt inloggen als u hierop klikt. U heeft dan geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

  • U kunt op de volgende manier inloggen:

    Stap 1: Klik op ‘Inloggen’ bovenaan in de website.
    Stap 2: Log in met de inloggegevens die u per e-mail ontvangen heeft.

    U kunt ook inloggen met de directe inloglink die u heeft ontvangen.

  • Zodra uw aanmelding is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen in Lingewaard. In die e-mail staat de gebruikersnaam en het wachtwoord waarmee u kunt inloggen. U kunt ook altijd inloggen met de directe inloglink.

  • Aanbod beheren

  • In tegenstelling tot wat veel ondernemers denken, moet u wel btw berekenen over de verzendkosten. Het btw-tarief wordt normaal gesproken bepaald door het btw-tarief van de producten die u verzendt. De belastingdienst doet dit om te voorkomen dat u producten voor een lagere prijs aanbiedt en de verzendkosten verhoogt aangezien deze dan btw vrij zijn.

    In deze webwinkel houden we standaard rekening met het hoogste btw-tarief van 21%. Houd hier dus rekening mee, bij het bepalen van de verzendkosten. U geeft deze inclusief btw op.

  • U kunt maximaal 20 producten publiceren. Als u dit limiet bereikt heeft kunt u nog wel producten aanmaken, maar niet meer plaatsen. U moet dan eerst een ander product op concept zetten.

  • Ja, u heeft de mogelijkheid om producten gedurende het jaar te wijzigen, te verwijderen en toe te voegen. Houd er rekening mee dat u verkochte producten altijd dient uit te geven, ook als u het product inmiddels heeft verwijderd uit het aanbod.

  • Wanneer u een nieuw product toevoegt, kunt u deze eerst als concept opslaan. Dan is het product nog niet zichtbaar en kunt u op een later moment de informatie aanvullen. De andere status is “wachten op toelating”. Daarmee dient u het product in ter controle. Als het product wordt goedgekeurd door de gemeente, is deze zichtbaar voor deelnemers.

  • Producten in Nederland zijn belast met 0%, 9% of 21% btw. Om uw omzet en uitbetaling ervan correct te verwerken, moeten we per product van u weten met welk btw-tarief het product belast is.

  • De productprijzen die u invoert bij het aanmaken van producten zijn inclusief btw. Het btw-tarief voert u los van de productprijs in. U bent zelf verantwoordelijk voor de eventuele btw-afdracht. In de webwinkel worden de producten in “punten” weergegeven. Hiervoor geldt dat € 1 een waarde heeft van 2 punten. Het systeem rekent dit automatisch voor u om.

  • Om producten toe te kunnen voegen moet u eerst een goedgekeurd aanbieders-account hebben. Als u dit heeft, kunt u inloggen en via “Mijn account” naar het onderdeel “Productbeheer” gaan. Daar kunt u nieuwe producten toevoegen.

  • Dat is afhankelijk van de wijzigingen die u doorvoert. Bij wijzigingen in prijs, leeftijdscategorie, productcategorie of btw-tarief, wordt het product opnieuw beoordeeld door de gemeente Lingewaard.

  • Een aankoopnotitie wordt direct na aankoop van het product aan de deelnemer getoond en staat op het afhaalbewijs. Een aankoopnotitie kan bijvoorbeeld zijn: “Om uw lidmaatschap te verwerken ontvangen we graag aanvullende gegevens. U kunt contact met ons opnemen via telefoonnummer 0123-12345678 of info@mijnbedrijf.nl”.

  • Hoewel bestellingen van Meedoen in Lingewaard standaard afgehaald worden, kunt u per product aangeven of het product verzonden kan worden. De deelnemer kan dan kiezen of hij het product laat verzenden of dat hij het bij u ophaalt.

  • Bestellingen

  • De deelnemers kunnen hun bestelling vanaf 5 dagen na het bestellen bij u ophalen. Ze kunnen hun bestelling tot uiterlijk het einde van het kalenderjaar ophalen. Daarna vervallen de punten en het afhaalbewijs.

  • U kunt iedere bestelling voorbereiden, maar let erop dat een afhaalbewijs geldig is tot en met 29 december 2019 en deze dus niet altijd direct wordt opgehaald.

    De deelnemer ontvangt een afhaalbewijs met daarop de details van de bestelling. Deze moet getoond worden wanneer het product wordt opgehaald. Controleer dit dus altijd goed voor uitgifte.

  • U ontvangt van iedere bestelling een bestelbevestiging via uw e-mailadres. Bovendien kunt u de bestellingen bekijken via “MIjn account”. Op de bestelbevestiging staat het bestelnummer, de gebruikerscode en de afhaalcode. Deze moet overeenkomen met het afhaalbewijs dat de deelnemer u geeft. Kan de deelnemer geen afhaalbewijs tonen, geef de producten dan niet mee.

  • De punten van deelnemers zijn geldig tot en met 22 december 2019. Deelnemers kunnen dus bestellen en afhalen tot en met 29 december 2019.

  • Al uw bestellingen zijn te bekijken via “Mijn account”.

  • In verband met de privacywetgeving kunnen wij geen persoonsgegevens verstrekken. Deze staan daarom ook niet op de bestelbevestiging.

    U kunt de deelnemer wel verzoeken om contact op te nemen na het plaatsen van de bestelling. Dat kunt u doen door een tekst in de aankoopnotitie te plaatsen. De deelnemer ziet de aankoopnotitie op het afhaalbewijs.

    U kunt bijvoorbeeld de volgende tekst opnemen: “Bedankt voor uw bestelling! Om uw bestelling verder af te handelen hebben wij uw gegevens nodig. Stuur uw [gewenste gegevens] naar [contactgegevens].”

  • Nee, de deelnemers kunnen de bestelde producten in de regel niet annuleren. De klantenservice kan er bij hoge uitzondering voor kiezen om een bestelling toch te annuleren. Hiervoor zal eerst contact met u worden opgenomen.

  • Afhalen

  • Afhaalbewijs:
    De deelnemer komt met dit afhaalbewijs bij u. Dit afhaalbewijs mag uitgeprint zijn, maar de deelnemer kan deze ook digitaal aan u tonen op bijvoorbeeld een telefoon of tablet. Op dit afhaalbewijs staat een bestelnummer, besteldatum en een gebruikers- en afhaalcode. Deze heeft u nodig voor de controle. Een voorbeeld van het afhaalbewijs vindt u in het onderstaande document.

    Controleer of de Bestelling en het Afhaalbewijs gelijk zijn:

    1. Komt het Bestelnummer overeen met de Bestelling?
    2. Komt de Besteldatum overeen?
    3. Komt de Gebruikerscode overeen?

    U kunt de bestelling uitgeven, neem de Afhaalcode van het Afhaalbewijs over op uw Bestelling als bewijs dat deze uitgegeven is.

    Tip: Neem een geprint afhaalbewijs altijd in en niet deze vast aan het bestelbewijs. Wanneer deze alleen digitaal getoond wordt, schrijf dan de afhaalcode over op het bestelbewijs. Zo voorkomt u dat u een bestelling twee keer uitgeeft.

  • Ja dat kan. Controleer altijd of de gebruikersnaam, afhaalcode en het bestelnummer overeenkomen met de gegevens op uw besteloverzicht. U bent zelf verantwoordelijk voor een correcte uitgifte van producten.

  • Dit mag u zelf bepalen. U kunt per product opgeven hoeveel verzendkosten u wilt berekenen.

  • Om dubbele uitgiftes te voorkomen kunt u het afhaalbewijs in uw eigen administratie bewaren. Het is verstandig om de afhaalbewijzen minimaal één kalenderjaar te bewaren.

  • Uitbetalingen

  • U ontvangt maandelijks een factuur van uw behaalde omzet. U kunt de factuur gebruiken voor uw eigen administratie. Meedoen in Lingewaard betaalt u de behaalde omzet in de opvolgende maand uit. Let op: U bent zelf verantwoordelijk voor een correct bankrekeningnummer. U hoeft zelf dus geen factuur meer te sturen.

  • Meedoen in Lingewaard maakt iedere maand een factuur van uw omzet. Deze facturen kunt u bekijken via uw account onder het onderdeel “facturen”.

  • Meedoen in Lingewaard stelt maandelijks een gespecificeerde factuur op. Op die factuur staat de omzet per product, inclusief de btw-specificatie die u aan het product heeft gekoppeld. Bent u een commerciële aanbieder? Dan is de 15% bijdrage op de factuur in mindering gebracht. Bent u als winkelier aangesloten bij een winkeliersvereniging, dan is uw aanbiedersbijdrage 10%. Verenigingen en stichtingen betalen geen aanbiedersbijdrage. U kunt de factuur gebruiken voor uw eigen administratie. Meedoen in Lingewaard betaalt u de behaalde omzet in de opvolgende maand uit. Let op: U bent zelf verantwoordelijk voor een correct bankrekeningnummer, KvK-nummer en eventueel btw-nummer.

  • De gemeente betaalt maandelijks uit op basis van de bestellingen.

Staat uw vraag er niet tussen?

Of is uw vraag hierboven niet voldoende beantwoord? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag.